Alates 3. jaanuarist 2018 on LEI kood kohustuslik kõikidele juriidilistele isikutele, kes soovivad teha tehinguid avalikult kaubeldavate väärtpaberitega.

Sul on pooleli avaldus ettevõttele [company_name]

Infopank - Kuidas toimub LEI koodi uuendamine?

Baltic LEI - LEI koodi uuendamine

Kuidas toimub LEI koodi uuendamine?

LEI kood väljastatakse ettevõttele ühe korra ning edaspidi tuleb selle kehtivuse tagamiseks seda korra aastas uuendada.

LEI koodi uuendamine on vajalik, et  tagada ajakohane informatsioon ettevõtete kohta GLEIFi andmebaasis, mida saaks kasutada ettevõtte tuvastamiseks finantstehingutes.

LEI koodi kehtivuse uuendamine on tasuline. Kuna ettevõte ei saa ise andmebaasis andmeid muuta, tuleb kasutada teenusepakkujat (LOU – Local Operating Unit), kes kontrollib ettevõtte esitatud andmete vastavust ja uuendab need GLEIFi baasis. See aitab tagada andmete kõrge kvaliteedi ja usaldusväärsuse.

LEI koodide uuendamise puhul on äärmiselt oluline eristada kahte tegevust: andmete muutmine ja koodi kehtivuse uuendamine. Andmete muutmine tähendab andmebaasis sisalduvate andmete muutmist, koodi uuendamine tähendab kehtivuse pikendamist, millega kaasneb ka baasis sisalduvate andmete kontroll ja uuendamine. Koodi kehtivus märgitakse GLEIFi andmebaasi ning pangad kontrollivad enne tehingut koodi kehtivust. LEI koodi kehtivust saate kontrollida siit.

GLEIFi baasis on võimalik LEI koodi kehtivust pikendada korraga kuni 12 kuud. Väga oluline on märkida, et koodi pikendamisel rohkem kui 2 kuud enne kehtivuse lõppu ei liideta pikendatud perioodi koodi lõpptähtajale, vaid 12 kuud hakkab kehtima alates taotluse esitamise kuupäevast. See tähendab, et ettevõte kaotab LEI ajaliselt koodi kehtivuses ja peab kokkuvõttes sama perioodi eest rohkem maksma. Seetõttu on väga oluline mitte segi ajada LEI koodiga seotud andmete muutmist (tasuta) ja LEI koodi kehtivuse pikendamist (tasuline). Meie andmebaas kontrollib automaatselt LEI koodi kehtivust ning edastab kehtivuse pikendamise taotluse täpselt õigel ajal. See aitab säästa meie klientide raha.

Baltic LEI andmebaas on integreeritud Eesti Äriregistriga, GLEIFi andmebaasiga ning meie partnerettevõtte (LOU) süsteemidega. Baltic LEI andmebaasis on võimalik koodi kehtivust pikendada igal ajal ning korraga kuni viieks aastaks. Meie baas saadab automaatselt uuendamise taotluse GLEIFi andmebaasi alles siis kui koodi kehtivus hakkab lõppema. Lisaks kontrollime automaatselt erinevusi Äriregistri ja GLEIFi andmebaasi vahel ning andmete muutumisel teavitame klienti ja uuendame andmed GLEIFi andmebaasis automaatselt. Korra aastas palume ka kliendil andmed üle vaadata ning nende kehtivust kinnitada. Baltic LEI halduses kehtivate LEI koodide puhul on andmete uuendamine tasuta.

Juhime tähelepanu, et Baltic LEI vahendusel on võimalik uuendada ainult meie hallatud LEI koode. Samuti ei ole meil võimalik meie poolt mitte hallatud koodidega seotud andmeid uuendada. Koodi meie haldusesse toomine on lihtne ja tasuta. Koodide liikuvuse kohta saad rohkem lugeda siit.

Baltic LEI teavitab alati enda kliente varakult kõigist LEI koodiga seotud toimingutest või vajadusest koodiga seotud andmeid muuta või koodi kehtivust pikendada. Meie haldusteenust on võimalik osta kuni viieks aastaks korraga ning kui Teie ettevõte vajab koodi ka järgnevatel aastatel, võimaldab see kokku hoida aega ja raha.


Eelmine artikkel
Mida tähendab LEI koodi ületoomine?
Järgmine artikkel
Finantstehingud sujuvamaks LEI koodiga